Doorgaan naar hoofdcontent

(update) Traditionele Latijnse Missen in het bisdom Brugge

De volgende weken worden op verschillende plaatsen in het bisdom Brugge Missen volgens de buitengewone vorm van de Romeinse ritus opgedragen.


Zondag 28 oktober:
om 17u00 in de Basiliek van het Heilig Bloed, Brugge. De gezongen Mis voor het Feest van Christus Koning wordt opgedragen door EH Schijffelen van de Priesterbroederschap St.-Petrus (meer info).

Zaterdag 3 november:
om 16u00 in de Basiliek van Dadizele. De icoon van de Zwarte Madonna van Czestochowa pelgrimeert door Europa ter intentie van het ongeboren leven. Zaterdag 3 november wordt ze onthaald in de basiliek van Dadizele. Voor deze unieke gebeurtenis wordt een gezongen Mis opgedragen door EH Hygonnet, overste van de Priesterbroederschap St.-Petrus in België. De preek wordt gehouden door EH Schijffelen. Er is ook biechtgelegenheid (meer info over de pelgrimage van de icoon).

Zaterdag 10 november:
om 14u30 in de St.-Bartholomeüskerk in Kortemark. P. Benoît-Joseph Schreurs osb draagt in zijn geboortedorp zijn eremis op. Het wordt een plechtige Hoogmis met 'drie heren'. Diaken is EH Schijffelen, subdiaken EP Gert Verbeken SJM. EP Gabriël Goossens o.praem., subprior van de Abdij van Tongerlo, houdt de preek. De gezangen worden verzorgd door het koor Gaudeamus Igitur uit Roeselare.
P. Benoît-Joseph werd op 4 augustus 2012 door Mgr. Léonard priester gewijd in de Abdij Notre Dame de Fontgombault.

Maandag 12 november:
om 10u30 in de kapel van het Engels Klooster, Carmersstraat 85, Brugge. Gelezen Mis opgedragen door P. Benoît-Joseph Schreurs osb. Wenst u aan deze Mis deel te nemen, gelieve u aan te melden: mysteriumfidei@catholic.org.

Reacties

  1. Graag een vraag naar jullie toe . Ik als eerder een eenvoudig mens die probeer de voetstappen van het kerkelijk systeem te begrijpen vraan mij ten stelligste af of ik door jullie wel aanvaardt kan worden . Jullie leggen mij zoveel eisen op dat ik daar onze Heer Jezus niet in herken . Ik was aanwezig als zoekend onervaren mens in de basiliek te Dadizele en zag daar zo'n machtsvertoon tussen de mensen voor het altaar wat mij dan ergens bang maakte om daar in die viering te zitten ......waar kan ik daar God vinden als ik mij zelfs niet op mijn gemak mag voelen tussen jullie?
    De Madonna weende en ik hoop dat je dat dan toch gezien hebt.....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Zondag 25 februari: Tridentijnse Mis in Brugge

Zijn doopsels en huwelijken van Rent a Priest geldig?

Zondag 28 januari: Tridentijnse Mis in Brugge