Doorgaan naar hoofdcontent

Anima Christi sanctifica me


ANIMA Christi, sanctifica me.
Corpus Christi, salva me.
Sanguis Christi, inebria me.
Aqua lateris Christi, lava me.
Passio Christi, conforta me.
O bone Iesu, exaudi me.
Intra tua vulnera absconde me.
Ne permittas me separari a te.
Ab hoste maligno defende me.
In hora mortis meae voca me.
Et iube me venire ad te,
Ut cum Sanctis tuis laudem te
in saecula saeculorum. Amen.

ZIEL van Christus, heilig mij.
Lichaam van Christus, wees mijn redding.
Bloed van Christus, bedwelm mij.
Water uit Christus’ zijde, reinig mij.
Lijden van Christus, versterk mij.
O goede Jezus, verhoor mij.
In uw wonden berg mij.
Laat mij van u niet gescheiden worden.
Verdedig mij tegen de boze vijand.
Roep mij in het uur van mijn dood,
En laat mij naar u toe komen
Om met uw heiligen u te loven,
In de eeuwen der eeuwen. Amen.

St. Ignatius van Loyola

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zijn doopsels en huwelijken van Rent a Priest geldig?

Pinksterbedevaart Parijs-Chartres 2024: opnieuw een record

Zondag 28 april: Tridentijnse Mis in Brugge

Zondag 31 maart: Tridentijnse Mis in Brugge