Doorgaan naar hoofdcontent

Zondag 15 maart: 3de Zondag van de Vasten


Naar aanleiding van de coronavirus-epidemie vragen de Belgische bisschoppen om geen publieke HH. Missen op te dragen tot begin april. Om de gelovigen die de buitengewone vorm van de Romeinse ritus volgen te helpen, publiceren we hieronder links naar enkele live-uitzendingen, de teksten van de zondagsmis en een gebed om zich voor te bereiden op de geestelijke Communie.

3de Zondag van de Vasten

Livestream van de Mis


Om 9u50 vanuit Fribourg (FSSP): http://www.livemass.net/
 (later op de dag ook uitzendingen vanuit de VS)

Om 10u45 vanuit Gricigliano (ICRSP): http://www.icrsp.org/direct/ 

Om 11u vanuit de parochie Saint Eugène in Parijs: https://youtu.be/UWl2sYfd3QM

Enkele andere kanalen op Facebook:
Instituut van de Goede Herder:

Epistel


Broeders, wees navolgers van God, als zijn veelgeliefde kinderen en leef in liefde zoals ook Christus ons heeft liefgehad en zichzelf voor ons heeft overgeleverd als een gave en een offer van welriekende geur voor God. Ontucht echter en onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs niet genoemd worden, zoals het heiligen past; evenmin iets oneerbaars, onbehoorlijke scherts of dubbelzinnige taal, die niet te pas komt, maar veeleer gebeden van dankzegging. Want weet en beseft het wel: niemand die zich overgeeft aan onkuisheid of onreinheid of aan hebzucht - wat afgodendienst is - zal een erfdeel ontvangen in het rijk van Christus en van God. Laat niemand U misleiden met ijdel gepraat, want om zulke dingen komt Gods toorn over weerspannige mensen. Daarom moet gij met hen niet meedoen. Want vroeger waart gij duisternis; maar nu zijt gij licht, in de Heer. Gedraagt u dus als kinderen van het licht. De vrucht namelijk van het licht bestaat in louter goedheid en rechtvaardigheid en waarheid. (Ef 5,1-9)

Evangelie 


In die tijd dreef Jezus een duivel uit, die stom was. En toen Hij de duivel uitgedreven had, begon de stomme te spreken en de menigte stond verbaasd. Maar sommigen onder hen zeiden: Door Beëlzebub, de vorst der duivels, drijft Hij de duivels uit! En anderen, om Hem op de proef te stellen, verlangden van Hem een teken uit de hemel. Maar Hij kende hun gedachten en zei tot hen: Ieder rijk dat innerlijk verdeeld is, zal ten onder gaan en het ene huis zal op het andere vallen. Wanneer dus ook de Satan innerlijk verdeeld is, hoe zal zijn rijk dan kunnen standhouden? Gij zegt immers dat Ik door Beëlzebub de duivels uitdrijf, door wie drijven uw zonen ze dan uit? Daarom zullen zij uw rechters zijn. Doch als Ik door de vinger Gods de duivels uitdrijf dan is inderdaad het rijk van God onder U gekomen! Zolang een sterke man in volle wapenrusting zijn erf bewaakt, is geheel zijn bezit veilig. Maar als er iemand komt die sterker is dan hij en hem overmeestert, dan ontneemt hij hem als zijn wapens waarop hij vertrouwde en verdeelt zijn buit. Wie niet met Mij is, is tegen Mij, en wie niet met Mij verzamelt, verstrooit! Wanneer de onreine Geest uit iemand is weggegaan, zwerft hij rond in dorre streken waar hij zoekt naar rust. En als hij die niet vindt, zegt hij: ik keer terug naar mijn huis waar ik ben uitgegaan! En bij zijn komst vindt hij het op orde en schoongeveegd. Dan gaat hij zeven andere geesten halen, nog bozer dan hijzelf en zij treden binnen en vestigen er hun verblijf. Zo wordt de laatste toestand van die mens nog erger dan de eerste. En terwijl Hij zo sprak verhief een vrouw uit de menigte haar stem en riep Hem toe: zalig de schoot die U mocht dragen en de borst die U mocht voeden. Maar Hij zei. Zalig eerder die luisteren naar Gods Woord en het beleven. (Luc 11,14-28)

Geestelijke Communie


Mijn Jezus,
ik geloof dat Gij in het allerheiligste Sacrament tegenwoordig zijt.
Ik bemin U boven alles en wens U in mijn hart te ontvangen.
Maar ik kan dit nu niet werkelijk doen;
daarom bid ik U :
kom tenminste op geestelijke wijze in mijn hart.
Ik omhels U, alsof Gij reeds gekomen waart
en verenig mij geheel en al met U.
Laat mij toch nooit van uw liefde gescheiden worden.
Amen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

H. Missen en Diensten rond Pasen 2024

Zijn doopsels en huwelijken van Rent a Priest geldig?

Zondag 25 februari: Tridentijnse Mis in Brugge

Zondag 28 januari: Tridentijnse Mis in Brugge