Doorgaan naar hoofdcontent

Een pater in een lange, zwarte soutane

Koenraad Janssen, pasgewijd priester uit Antwerpen:

"Het was het Pinksterweekend. Dat kon geen toeval zijn. Alsof de Heilige Geest over me neerdaalde. In Paris-Nord, dat station vol schreeuwerige reclameborden, zag ik plots een pater, in een lange, zwarte soutane. Ik weet niet of ik zoiets al in het echt had gezien. Zo'n verrassing vond ik dat! De pater keek naar het bord met de uurregeling, het leek alsof hij me de weg wees. Dat beeld gaf de doorslag. Ik wist het. Ik zou priester worden, ik heb sindsdien nooit meer getwijfeld."

Een treffend voorbeeld van wat EH Michel-Marie Zanotti-Sorkine zegt over het dragen van de soutane, als teken van Gods aanwezigheid in een wereld die God meer en meer uitsluit:


Reacties

  1. Geroepen door een soutane maar draagt zelf een pseudo-clericaal kostuum!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Zijn doopsels en huwelijken van Rent a Priest geldig?

H. Missen en Diensten rond Pasen 2024

Zondag 31 maart: Tridentijnse Mis in Brugge

Pinksterbedevaart Parijs-Chartres 2024: opnieuw een record